ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пейков: След 7 500 спестени лева и 50 000 изминати с удоволствие километри, закъсах с електрическата си кола
Автор: Екип 19:13 / 23.04.2024Коментари (21)83648
©
Пловдивчанинът Манол Пейков с разказ в социлалните мрежи за премеждията, които е преживял с електрическата му кола, с която закъса преди два дни на АМ "Тракия".

"950 дни след като се сдобих с електрическото си пежо 2008е, след 50,000 изминати километра (всеки от тях – с нескрито удоволствие), около 7,500 спестени лева от гориво и бог знае колко спестени главоболия от талончета за паркиране, за първи път закъсах на път.

На излизане от София след премиерата на "Случаят Джем" говорих по телефона (с хендс фрий, разбира се) и се разсеях, а когато си дадох сметка за това, беше твърде късно да обърна колата (а може би все пак не беше твърде късно, но аз подцених ситуацията, понеже продължавах да разговарям по телефона).

Хартисах на десет километра преди зарядната станция на Ихтиман точно в 21 часа и 26 минути (колата спря на 32-рия километър, а мотела е на 42-рия) и звъннах на колежката Зори да ме спасява.

Тя пристигна след около час с двама левенти и товарна платформа. Още час пробвахме да включим колата на свободна предавка – безуспешно. След дълго ровене в интернет и гледане на дузина ненужни клипчета, най-накрая се свързах с техник онлайн – не къде да е, а в Обединеното кралство! – и срещу пет английски лири проведох смислен разговор, от който разбрах, че единственото ми спасение са ролки, които да бъдат поставени под колата, след като бъде вдигната с крик. Уви, товарната платформа не разполагаше с такива.

Момчетата запалиха платформата и отскочиха до близката бензиностанцив, откъдето извикаха друга платформа, която пристигна още час и нещо по-късно – вече с ролки. (Програмата "Пежо Асистънс", рекламирана като 24-часова и напълно безплатна при аварии, се оказа безпомощна в моя случай – първо ми съобщиха, че разредената батерия не е включена в безплатната им програма и могат да помогнат само срещу заплащане; след като се съгласих, те разпитаха за подробности, а после прелюбезно се извиниха, че наличната им платформа... не разполагала с ролки.)

И така, точно четири часа и половина след "аварията", колата ми е чинно занесена до зарядната станция ма десет километра надолу по магистралата – срещу 420 лева, които, струва ми се, съвсем реалистично отразяват хвърленото усилие по идването от София по никое време, товарене, разтоварване и връщането до София в още по-никое време.

В момента седя в бензиностанцията, чакам колата да се зареди и си разнообразявам нощта, като ви разказвам всичко това.

Успокоявам се с мисълта, че на човек рано или късно му се случва нещо подобно – и е най-добре да му се случи в момент, кофато не бърза за никъде.

Но ако все пак решите да трупате опит в тази насока – за препоръчване е да го направите виртуално (например като прочетете поста ми и си вземете съответната поука) а не на терен.

П.П. Коментар на другата сутрин, след като станах, направих си кафе и видях, че под поста ми има 170 коментара от най-разнообразен характер:

Прочее, удоволствието от управлението на колата е толкова голямо и предимствата й (лични, обществени и планетарни) са толкова много, че ако ще се случва веднъж на 1000 дни (хем изцяло по моя вина!) – преглъщам го с усмивка и продължавам напред, без изобщо да ми прави впечатление.

П.П.П. Като разсъждавам за случката пост фактум, си давам сметка, че през тези над пет часа чакане (като включим и времето за зареждане), нито за м и г не се почувствах отегчен, досаден, раздразнен, уморен – нито пък изпитах съжаление (било за разсеяността си или заради факта, че преди почти три години съвсем съзнателно избрах да карам електрически автомобил).

Смятам това за удивително – особено предвид факта, че фитилът ми общо-взето е доста къс и често се раздразвам от къде-къде по-дребни на вид неща.

Изводът? Когато човек е убеден, че е направил правилния (мъдрия, отговорния) избор, това му помага да преодолява несгодите, свързани с този избор, с олимпийско спокойствие и неподозирана за самия него издържливост – като през цялото време съхранява сетивата си свежи и се радва на всяка дреболия, която освежава и разнообразява тегавата ситуация, в която се намира.

Защото си дава сметка, че това е цената, която трябва да плати за своя избор и (ако изборът е внимателно премислен и осъзнат) е готов да се наслаждава на всяка стотинка, която изтича от джоба му в дадения момент – защото по този начин открито и безусловно затвърждава своя избор", допълва издателят от Пловдив.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Всако нещо си има своете предимства!
+2
 
 
Спестил ми е уя- за да си купиш от магазина ел.кола даваш почти двойно повече пари . Всеки идиот купил я после твърди,че не дава пари за гориво и пести,а той е дал много повече в началото за колата. Отделно ако ти замине батерията окончателно какво се случва. Карал съм електричка рено зое в София и за София не става! Планински град с тия изкачвания и климатик ,доста газ ,за да изкачиш Цариградско шосе и накрая трети път до центъра не можеш да се върнеш. Нищо не става от електричките,сори.
+1
 
 
Да си е носил бензинов агрегат в багажника. :)
+1
 
 
Той па от електрическите коли баш най-скапаната марка избрал, все едно му се свидят парите. Нормалните хора карат хибриди не чисто електрически коли. И сигурно има защо..само да се загледаме в японците например. Те предпочитат хибридите пред чистите електрички..а те не са прост народ. И като си дал торбата с парите за този "електрокар" барем да беше видял, какво ти покрива масрафа , като закъсаш. Но нищо имал си дал си, е казал Бай Ганьо..другият път пак да закъсаш дано..такива като тебе трябва да се стрижат до кокъл, поради арогантността, нахалството си и безочието си.
0
 
 
Пежака не е товарен автомобил. Манол е лапал “хендсфри” баница с кюфтета и колата повърнала. Синдромът ПП.
0
 
 
Този неадекватник поне сетил ли се е да отбие преди да му спре колата или се е курдисал на средата на магистралата и после я е бутал? Съдейки по признанията му, не е изключено и такава глупост да е свършил. Ако наистина е вярно, че нямат свободна предавка и заспали шматки като този закъсват по средата на пътищата, ще стане много забавно скоро с тези техни зелени политики, които ни налагат.
+3
 
 
Въглищните мини харесват поста на тоя госсин. Да не говорим за материалите в батериите.. Манол спестил, природата каталясала..
0
 
 
Искаш ли да разбереш на такъв тип колко му струват обувките, просто плюй върху тях. Всичко им е пари на тия и криви сметки. За три години бил направил 50.000. Толкова правя за 8 месеца. Да беше казал и колко време е киснал по зарядните станции, защото е зареждал най-малко 200 пъти. Човек може и да е убеден, че е прав, но това въобще не означава, че е прав :-) Както в случая с афффтора.
+4
 
 
С електрически автомобил, който преди 3 години е бил 100 000 лева, НЯМА никакъв начин да си спестил НЕЩО! А и вероятно още си на минус с въглеродните емисии спрямо един нов ДВГ. Единственото, което си направил е, че не цапаш там където живееш (което не е малко де!)...това е може би най-безпорното нещо за един електрически автомобил, всичко друго като се започне от цена, въглеродни емисии за производство, "тревожност" за ниска батерията, време за зареждане, въглеродни емисии за тока, който се ползва и т.н. и т.н. всичко е спорно).
Коментарите са на публикуващите ги. не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Локо в Първа лига, сезон 2023/2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Художествена гимнастика - състезания и подготовка
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: